Bizonyára minden olvasónk aktívan használja anyanyelvét, azonban keveseknek adatik meg az, hogy művészi szinten legyenek képesek szövegeket alkotni. Nyilván mindannyiunkkal előfordult, hogy osztálytársaink kárörvendő kacajban törtek ki, miközben otthoni fogalmazásunkat a tanórán felolvastuk, valamint főnökünk elhányta magát kéziratunkat a kezében tartva. Ennek vége! Blogunk szerkesztősége elkészítette és büszkén prezentálja az oktatóanyagot, amely végigvezeti az olvasót a jó íróvá válás 7 lépcsőjén.
kronológia: A jó író nem zárja művét a cselekvés lineáris elbeszélésének szűk vasládájába.
- A lány kifizette a kenyeret.
- Anna elment a pékségbe.
- Bea leküldte Annát egy vekni kenyérért.
- A pék odaadta a cipót.
kohézió: A jó író nem regulázza magát a kohézió rövid pórázával.
- Anna elment a pékségbe.
- A férfi elborzadva figyelte, ahogy Bill Clinton rágyújt.
értelem: A jó író nem erőszakolja gondolatait az értelmes mondatok börtönébe.
- Anna elmenve pékség a robot. Karnyújtásnyi vastagbél oroszlán?
szavak: A jó író nem korlátozza művét kizárólag létező szavak használatával.
- Parittyapuka bélsárkány berézgál. Upucsin Anna paszuj habadál.
kemping: A jó író szeret kempingezni, a mormotákat viszont tüzes vassal kínozza.
betűk: A jó író mindent megtesz a változatosság érdekében és nem szégyell idegen karaktereket használni művében.
- Aäb‰pa ßilka# pr˘s-_a P°çsρutζΟΠý
írás: Az igazán jó író tudja, hogy művészetét befogadni soha senki nem lenne képes, így soha semmit nem vet papírra.
Ez alapján úgy tűnhet, hogy Tolsztoj és Jókai rossz írók voltak. Ez nem igaz! Semmiképpen nem szabad lebecsülnünk ezeket a lelkes amatőröket, akik próbálkoznak ugyan, ámde soha nem érhetnek fel határtalan zsenialitásunkhoz.
Jusson eszünkbe a régi fehérorosz közmondás: "Bonjour, mademoiselle", amely szabad fordításban annyit tesz: "Ki mint vet, úgy arab", és néger favágók szokták mondogatni Hitler halálakor.